mandag 29. oktober 2012

En lysende fremtid?

I det siste har det flagret møll ut av lommeboken min når jeg har åpnet den. (Metaforisk, altså. Jeg gidder ikke åpne lommeboka når jeg vet den er tom.) Så jeg la ut en del ting til salgs på Fjøsboka. Og til min store overraskelse, var det faktisk bildene mine (jeg har til og med malt dem selv!) som folk følte for å cyberknives om.

Jeg har alltid hatt en stor drøm, gigantisk i grunn, om å kunne leve av å selge egne malerier. Nå har jeg kanskje ikke kommet så langt, men det at folk gir uttrykk for at bildene jeg maler ikke er reinspikka møkk på lerret, det gjør meg veldig glad. Og en smule optimistisk.

Desverre herjer Jante-loven i hodet mitt, sammen med et par hjerneceller som koser seg i vakuum, og det gjør det vanskelig å ha troen på seg selv. Sikkert mange som kjenner seg igjen i det - Jante-loven og mistro, ikke hjerneceller i vakuum. Dette var definitivt noe jeg trengte, for jeg har blitt småforkjøla og kan dermed snyte Jante-loven ut med jevne mellomrom. Dermed er det mer plass til optimisme og troen på egne evner og talenter, og med tid og stunder, kanskje et par hjerneceller til.

Jeg har fått en vanvittig lyst til å masseprodusere malerier og vise verden hva jeg kan. Og kanskje, kanskje, kanskje får jeg solgt ett eller to eller tre. Kanskje fire. Jeg håper fem. Seks? Jeg tar ikke så altfor mye betalt, selvom jeg har hørt at kunstnere ikke skal underprise verkene sine. Ett sted må man jo begynne, og selvom noen av maleriene kanskje har tatt flere uker eller måneder å få ferdig, så ser ikke folk arbeidet bak, de ser bare resultatet, og anser derfor verdien som lavere enn den kanskje er. Det får så være.

To bilder har jeg solgt. Og det gjør meg stolt. Glad. Kjempeglad. Bare se! --->       : D
Legger ut bilder av maleriene som fikk nye eiere, og håper på en og annen tilbakemelding fra de to, kanskje tre leserne mine.

Dette bildet ble malt i 2009 og solgt for hele 250,- Str 60x60 cm og malt i blått og sølv.





Dette bildet venter ennå på ny eier. Ble også malt i 2009 og selges for hele 150,-! Str 30x40 og er malt i grønt og gull


Simle og Kalv ble malt i januar-februar 2009 og ble solgt for hele 700,-! Str 60x80 og er malt med akryl og pastell.

2 kommentarer:

  1. Jeg hadde lett kjøpt begge de to øverste for 1000 kroner stykk. Men hadde de kostet bare 250, hadde jeg selvsagt ikke betalt mer :-D

    SvarSlett
  2. Ser absolutt den! Men det er kjedelig å male en haug med bilder, og ikke få solgt noen av dem fordi folk syns prisen er for høy. :/

    SvarSlett